Scroll Top

„Sunt ascunsă undeva într-o lume a sunetelor și culorilor, de energie văzută și nevăzută, în trecut și viitor, în același timp călătorind prin lumina nelimitată, către EL” .

Pentru aceasta, culoarea vieții mele este albastră, iar sentimentele mele sunt albe, roșii, verzi…

Pentru mărire, dați click pe imagine.

„Sunt ascunsă undeva într-o lume a sunetelor și culorilor, de energie văzută și nevăzută, în trecut și viitor, în același timp călătorind prin lumina nelimitată, către EL” .

Pentru aceasta, culoarea vieții mele este albastră, iar sentimentele mele sunt albe, roșii, verzi…

Pentru mărire, dați click pe imagine.

„Sunt ascunsă undeva într-o lume a sunetelor și culorilor, de energie văzută și nevăzută, în trecut și viitor, în același timp călătorind prin lumina nelimitată, către EL” .

Pentru mărire, dați click pe imagine.

Pentru aceasta, culoarea vieții mele este albastră, iar sentimentele mele sunt albe, roșii, verzi…

VASILICA CHIFU.

Despre artistă și picturile ei.

“Fluxul de imagini la care apelează Vasilica Chifu stă sub semnul urgenţelor interioare, un orizont unde se produc procese profunde ce-şi doresc în permanenţă exteriorizarea. Aceste nevoi confesive îşi pun într-un mod decisiv amprenta pe regimul cromatic şi pe sistemul iconografic al artistei.

Culoarea este depusă în ritmuri dictate de stările lăuntrice, acestea determinând evoluţia spre polul cald sau spre polul rece al spectrului.
Artista îşi arată disponibilitatea pentru aşternerea în valuri a culorii, nefiind interesată de „pictura de pete” (practicată de adepţii taşismului, în primul rând de Georges Mathieu), care i se pare o simplă alăturare a unor suprafeţe de culoare, fără o legătură organică cu planul realităţii observate sau aflate în planul subconştient.


Această curgere a materiei colorate pe un traseu energetic ce sfidează limitele pânzei poate să ne ducă cu gândul la poeticile destructurării (incluse în programul picturii ce se dezvoltă all over – în engelză, răspândit pe toată suprafaţa), dar Vasilica Chifu împiedică o manifestare diluvială a culorii, ceea ce ar însemna instalarea unor forţe anarhice. Oricât ar părea de libere, emisiunile de culoare ascultă de principii formative subtile, făcând dovada controlului sever al pânzei, şi mai ales menţinând caracterul viu al maselor de culoare, în directă legătură cu o tensiune ordonatoare.


Culoarea pe care o cultivă în mod obişnuit este trecută prin filtrul unei deosebite sensibilităţi, care „cenzurează” orice impuritate venită dinspre expierenţa imediată.”

Constantin PRUT, 2018.

Pentru mărire, dați click pe imagine.

PANAITE CHIFU.

Despre artistă și picturile ei.

“Fluxul de imagini la care apelează Vasilica Chifu stă sub semnul urgenţelor interioare, un orizont unde se produc procese profunde ce-şi doresc în permanenţă exteriorizarea. Aceste nevoi confesive îşi pun într-un mod decisiv amprenta pe regimul cromatic şi pe sistemul iconografic al artistei.


Culoarea este depusă în ritmuris
dictate de stările lăuntrice, acestea determinând evoluţia spre polul cald sau spre polul rece al spectrului.
Artista îşi arată disponibilitatea pentru aşternerea în valuri a culorii, nefiind interesată de „pictura de pete” (practicată de adepţii taşismului, în primul rând de Georges Mathieu), care i se pare o simplă alăturare a unor suprafeţe de culoare, fără o legătură organică cu planul realităţii observate sau aflate în planul subconştient.

Această curgere a materiei colorate pe un traseu energetic ce sfidează limitele pânzei poate să ne ducă cu gândul la poeticile destructurării (incluse în programul picturii ce se dezvoltă all over – în engelză, răspândit pe toată suprafaţa), dar Vasilica Chifu împiedică o manifestare diluvială a culorii, ceea ce ar însemna instalarea unor forţe anarhice. Oricât ar părea de libere, emisiunile de culoare ascultă de principii formative subtile, făcând dovada controlului sever al pânzei, şi mai ales menţinând caracterul viu al maselor de culoare, în directă legătură cu o tensiune ordonatoare.


Culoarea pe care o cultivă în mod obişnuit este trecută prin filtrul unei deosebite sensibilităţi, care „cenzurează” orice impuritate venită dinspre expierenţa imediată.” – Constantin PRUT, 2018.

Pentru mărire, dați click pe imagine.

VASILICA CHIFU.

Despre artistă și picturile ei.

“Fluxul de imagini la care apelează Vasilica Chifu stă sub semnul urgenţelor interioare, un orizont unde se produc procese profunde ce-şi doresc în permanenţă exteriorizarea. Aceste nevoi confesive îşi pun într-un mod decisiv amprenta pe regimul cromatic şi pe sistemul iconografic al artistei.

Culoarea este depusă în ritmuri dictate de stările lăuntrice, acestea determinând evoluţia spre polul cald sau spre polul rece al spectrului.
Artista îşi arată disponibilitatea pentru aşternerea în valuri a culorii, nefiind interesată de „pictura de pete” (practicată de adepţii taşismului, în primul rând de Georges Mathieu), care i se pare o simplă alăturare a unor suprafeţe de culoare, fără o legătură organică cu planul realităţii observate sau aflate în planul subconştient.

Pentru mărire, dați click pe imagine.

Această curgere a materiei colorate pe un traseu energetic ce sfidează limitele pânzei poate să ne ducă cu gândul la poeticile destructurării (incluse în programul picturii ce se dezvoltă all over – în engelză, răspândit pe toată suprafaţa), dar Vasilica Chifu împiedică o manifestare diluvială a culorii, ceea ce ar însemna instalarea unor forţe anarhice. Oricât ar părea de libere, emisiunile de culoare ascultă de principii formative subtile, făcând dovada controlului sever al pânzei, şi mai ales menţinând caracterul viu al maselor de culoare, în directă legătură cu o tensiune ordonatoare.


Culoarea pe care o cultivă în mod obişnuit este trecută prin filtrul unei deosebite sensibilităţi, care „cenzurează” orice impuritate venită dinspre expierenţa imediată.” – Constantin PRUT, 2018.

EXO.

Expoziție colectivă de artă, 2019.

După o conviețuire de 40 de ani, în artă noastră, s-a construit un sistem artistic- filosofic comun de gândire, diferențiat prin propriile firi și forme de manifestare materială: pictură și sculptură, bidimensional și tridimensional, care obligă la cercetări  compoziționale diferite, chiar dacă uneori pornirile sunt date de idei dezbătute în comun prin dialoguri, polemici declanșate de aplecarea asupra diferitelor subiecte care se anunțau că posibile teme ale contructiilor noastre artistice.

Pictura este sub dominația energiilor care stau în zona invizibilă, subtilă, a diverselor forme material construite, că parte a alcătuirii lumii în care coexistăm, sau a lumilor din afară Terrei, sub senmnul redării, din nou materializate, făcute vizibile pe pânzele  de regulă de talie monumentală.


În sculptură predomină concentrarea asupra conpunerilor macrocosmice sau microcosmice, a entităților , detaliilor lor constructionale cunoscute sau nu, atunci când se fac referiri la lumi despre care nu se știe nimic, totul izvorând din câmpuri onirice informaționale care, crezând, pot fi și luate în considerare că forme reale declanșatoare de trăiri nespecifice cotidianului.

În ambele cazuri, efectul dorit este al călătoriilor imaginare care sunt incitatii cu efecte pozitive asupra spiritelor și dezvoltării imaginației creatoare, utile finalmente în zonele specifice spectatorilor, că forme de avansare a civilizației.


Expoziția a fost găzduită la Galeria ” Simeza” din București, în perioada 17-29 Septembrie

Pentru deschidere galerie, dați click pe imagine.
exo, exhibition

19 Septembrie, 2019  –  Deschiderea Expoziției “EXO” .

EXO.

Expoziție colectivă de artă, 2019.

După o conviețuire de 40 de ani, în artă noastră, s-a construit un sistem artistic- filosofic comun de gândire, diferențiat prin propriile firi și forme de manifestare materială: pictură și sculptură, bidimensional și tridimensional, care obligă la cercetări  compoziționale diferite, chiar dacă uneori pornirile sunt date de idei dezbătute în comun prin dialoguri , polemici declanșate de aplecarea asupra diferitelor subiecte care se anunțau că posibile teme ale contructiilor noastre artistice.

Pictura este sub dominația energiilor care stau în zona invizibilă, subtilă, a diverselor forme material construite, că parte a alcătuirii lumii în care coexistăm, sau a lumilor din afară Terrei, sub senmnul redării, din nou materializate, făcute vizibile pe pânzele  de regulă de talie monumentală.

 

În sculptură predomină concentrarea asupra conpunerilor macrocosmice sau microcosmice, a entităților , detaliilor lor constructionale cunoscute sau nu, atunci când se fac referiri la lumi despre care nu se știe nimic , totul izvorând din câmpuri onirice informaționale care, crezând, pot fi și luate în considerare că forme reale declanșatoare de trăiri nespecifice cotidianului.

În ambele cazuri, efectul dorit este al călătoriilor imaginare care sunt incitatii cu efecte pozitive asupra spiritelor și dezvoltării imaginației creatoare, utile finalmente în zonele specifice spectatorilor, că forme de avansare a civilizației.

Expoziția a fost găzduită la Galeria ” Simeza” din București, în perioada 17-29 Septembrie

EXO.

Expoziție colectivă de artă, 2019.

După o conviețuire de 40 de ani, în artă noastră, s-a construit un sistem artistic- filosofic comun de gândire, diferențiat prin propriile firi și forme de manifestare materială: pictură și sculptură, bidimensional și tridimensional, care obligă la cercetări  compoziționale diferite, chiar dacă uneori pornirile sunt date de idei dezbătute în comun prin dialoguri , polemici declanșate de aplecarea asupra diferitelor subiecte care se anunțau că posibile teme ale contructiilor noastre artistice.


Pictura este sub dominația energiilor care stau în zona invizibilă, subtilă, a diverselor forme material construite, că parte a alcătuirii lumii în care coexistăm, sau a lumilor din afară Terrei, sub senmnul redării, din nou materializate, făcute vizibile pe pânzele  de regulă de talie monumentală.

Pentru deschidere galerie, dați click pe imagine.

În sculptură predomină concentrarea asupra conpunerilor macrocosmice sau microcosmice, a entităților , detaliilor lor constructionale cunoscute sau nu, atunci când se fac referiri la lumi despre care nu se știe nimic , totul izvorând din câmpuri onirice informaționale care, crezând, pot fi și luate în considerare că forme reale declanșatoare de trăiri nespecifice cotidianului.


În ambele cazuri, efectul dorit este al călătoriilor imaginare care sunt incitatii cu efecte pozitive asupra spiritelor și dezvoltării imaginației creatoare, utile finalmente în zonele specifice spectatorilor, că forme de avansare a civilizației.

Expoziția a fost găzduită la Galeria ” Simeza” din București, în perioada 17-29 Septembrie

exo, exhibition

19 Septembrie, 2019  –  Deschiderea Expoziției “EXO” .

Contact.

Pentru orice întrebare, vă rog să completați formularul următor.

    Contact.

    Pentru orice întrebare, vă rog să completați formularul următor.

        Privacy Preferences
        When you visit our website, it may store information through your browser from specific services, usually in form of cookies. Here you can change your privacy preferences. Please note that blocking some types of cookies may impact your experience on our website and the services we offer.